درالترجمه رسمی آنلاین

توضیجات درباره ترجمیک، پلتفرم خدمات ترجمه

درالترجمه رسمی آنلاین

توضیجات درباره ترجمیک، پلتفرم خدمات ترجمه

ترجمه رسمی، دارالترجمه رسمی، دارالترجمه رسمی آنلاین، ترجمه رسمی فوری

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

تولید محتوا با پیدایش اینترنت به صورت دیوانه‌وار افزایش یافته و امروزه یکی از حوزه‌های شغلی رو به رشد به شمار می‌رود. از این دنیای بزرگ غافل نشوید و با استفاده از تکنیک‌های زیر محتوای اینترنتی جذاب و تأثر گذار تولید کنید. در این مطلب چند نکته در خصوص تولید محتوای آنلاین را ارائه خواهیم کرد.

 

 ۱- ارائه مطالب در قالب لیست

قرار دادن عدد در عنوان مطلب یعنی ذکر تعداد موارد لیست شده در محتوا، به سرعت نظر خواننده راجلب می‌کند و برای کاربران وب جذابیت خاصی دارد. ارائه مطالب در چهارچوب یک لیست، این ذهنیت را القاء می‌کند که به دقت نوشته شده‌اند و در عین حال کاربردی و به سرعت قابل خواندن می‌باشند. هیچ محدودیتی در استفاده از فرمت لیست وجود ندارد. می توانید موارد زیادی از لیست های Top ten یا ۱۰ تا از بهترین… را به عنوان محتوای اینترنتی خود ایجاد کنید.

 

۲- چک لیست به عنوان محتوای اینترنتی

چک لیست‌ها نیز بسیار ساده هستند، اما خاصیت کاربردی‌تر و عملیاتی‌تری نسبت به لیستهای عناوین دارند. در چک لیست الگویی ازمراحل و فعالیتها برای یک کار مشخص ایجاد می‌کنید که کاربران می توانند برای اهداف شخصی خود از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر شما یک آژانس تبلیغاتی هستید، ممکن است یک چک لیست از تمام وظایفی که برای تکمیل بهینه سازی سایت نیاز است، تهییه کنید. چک لیست را با استفاده از باکس های کوچک در ابتدای هر بند طراحی کنید که قابل چک کردن و علامت زدن باشند و بسیار هوشمندانه است اگر امکان چاپ چک لیست را هم برای کاربران خود فراهم کنید.

 

۳- استفاده از کلمه چگونه ابتدای عنوان

این نوع از عناوین نحوه تکمیل موضوعی را آموزش می‌دهد که می تواند تقریباً هر چیزی باشد. به عنوان مثال: چگونه غذای … را طبخ کنیم. سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که تا حد امکان مشخص و واضح باشد. حتماً برای جذابیت و غنای بیشتر محتوای اینترنتی خود از فیلم و یا عکس برای ارائه مطالب استفاده کنید.

 

۴- نکات و ترفندها به عنوان محتوای اینترنتی

می‌توانید با ارائه مقالاتی که نکات ارزشمند و شاخصی را در باره یک موضوع، فرایند و یا وظیفه ارائه می‌کنند به خوانندگان خود کمک کنید. حتی می‌توانید در انتهای مطالب خود به ذکر نکات بپردازید. این نکات می توانند به عنوان کلیدهای طلایی برای حل و فصل مسائل بکار بروند.

 

۵- بهترین شیوه کارها به عنوان محتوای اینترنتی

می‌توانید یک مقاله از بهترین شیوه ها را منتشر کنید که برخی مفاهیم و روش های شاخص را برای یک موضوع مشخص ارائه می‌کنند. به عنوان مثال: بهترین روش برای دویدن ممکن است شامل حفظ فرم مناسب، هیدراته ماندن بدن و تغذیه درست قبل و بعد از دویدن باشد. مشکل رایج این نوع محتوا کلی بودن آن است، بنابراین سعی کنید موضوع خود را بیشتر به مخاطبان خاص ارائه دهید یا بخش خاصی از موضوع را پوشش دهید.

 

۶- راهنماهای خرید

راهنماهای خرید به عنوان محتوا مزایای خاص دارند و از انواع مختلفی برخوردار می باشند. هدف کلی، راهنمایی کاربران برای خرید یک محصول خاص ( کالا یا خدمت) است. لازم است توصیف کاملی درباره محصولات ارائه شود، مقایسه ها به درستی صورت گیرد و به کلیه معیارهای مهم خرید اشاره گردد.

 

۷- ارائه نظر و دیگاه خود

این موضوع شامل مواردی است که از نظر شما بازبینی شده است. موضوعی را پیدا کنید که برای مخاطبان شما اهمیت دارد، نظر خود را در مورد آن بنویسید. به عنوان مثال، ممکن است نظر شما تأییدی بر مزایای یک محصول تکنولوژیک و جدید باشد، یا ممکن است درباره مشکلات و عواقب ناشی از استراتژی کسب و کاری باشد که، رایج است و غالباً مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد. در اینجا چند کلید برای موفقیت وجود دارد: این که نظر شما باید قوی باشد، به خوبی روی آن تحقیق شده باشد و حداقل تا حدودی قابل بحث باشد.

 

۸- پیش‌بینی موضوعی به عنوان محتوای اینترنتی

مقالات پیش‌بینی شبیه به ارائه دیدگاه است، اما با تمرکز خاص بر پیش‌بینی (و یا پیش‌بینی های متعدد) در مورد صنعت و یا موضوعی که برای کاربران شما مهم است. برای مثال، اگر در حوزه بازاریابی فعالیت می کنید می‌توانید درباره روند خاصی از استراتژی‌های بازاریابی در آینده دور یا نزدیک خبر دهید.

 

۹- پیگری نتایج پیش بینی‌ها

هنگامی که پیش بینی خود را در مورد موضوعی نوشتید می‌توانید آن را به عنوان خوراک یا ورودی یکی دیگر از تکنیک‌های تولید محتوا مورد استفاده قرار دهید. این تکنیک پیگیری پیش‌بینی شماست. همانطور که از نام آن پیداست، این روش به تأمل در پیش بینی‌های شما و تعیین اینکه آیا  درست هستند یا نادرست، و همچنین بعد از موعد درباره چرایی تحقق یا عدم تحقق آنها می‌پردازد.

 

۱۰- استفاده از کلمه چرا در ابتدای عنوان

این نوع از نوشتار به چرایی و علل پشت پرده یک موضوع می‌پردازد و می‌تواند از زوایای گسترده و متنوعی وارد علتها شود. برای مثال، نگاهی به چرایی کاربردی بودن یک محصول یا چرایی تأثیر یک استراتژی و یا از دیدگاه تاریخی، ارزیابی اینکه چگونه این محصول تکامل یافته یا چگونه این استراتژی به آنچه که امروز هست رسیده. استفاده از کلمه چرا یکی از جالب‌ترین و رضایت بخشترین تکنیک‌هاست در تولید محتوای اینترنتی است به شرطی که با اندازه کافی به متن خود عمق دهید.

 

۱۱- آموزش های مکتوب

آموزش‌ها می‌توانند نوع دیگری از مقالاتی باشند که با  “چگونه ” شروع می‌شوند و هدف آنها آموزش دادن به کاربر به نحوی است که کاری را به انجام برساند. آموزش‌ها بیشتر در جهت عمق بخشیدن به موضوع و طرح گام به گام مطالب می‌باشند. بسته به موضوعی که پوشش داده‌اید، باید به ذکر جزئیات خاصی بپردازید تا اطمینان حاصل شود که پیام شما درک خواهد شد. به عنوان مثال: صرفاً توصیف آنچه در داخل یک ساعت می‌گذرد به اندازه توصیف تصویری داخل آن موثر نخواهد بود و بهتر است تا حد ممکن از عکس یا حتی فیلم استفاده شود.

بیشتر بخوانید:  ۳ استراتژی مهم برای افزایش فروش اینترنتی

 

۱۲- آموزش‌های ویدئویی

آموزش‌های ویدئویی برای تولید کمی مشکلتر‌اند، به این دلیل که نیاز به دوربین و ویرایش دارند، اما معمولاً آموزش‌های قدرتمندی هستند، زیرا کاربران می‌توانند از روی آن دقیقاً همان کار را انجام دهند. باید در طول فیلم، اطمینان حاصل کنید که دوربین روی عمل تمرکز داشته باشد و همه چیز را به وضوح روایت کند به طوری که کاربران بتوانند درک کنند. استفاده از ویدیو و نسخه کتبی در کنار هم ارائه شوند تا مخاطبان خود را با آموزش بهتر تطبیق دهند.

 

۱۳- چه کاری انجام ندهید

این گونه پستها برخی از بدترین گزینه ها یا استراتژی هایی را که می توان دنبال کرد هدف قرار می دهد. بسته به شدت عواقب در حوزه خاص می توانید آن را به یک داستان احتیاطی، یا طنز آمیز تبدیل کنید. هر کدام را می توان با افزودن نمونه های خاص، تقویت کرد.

 

۱۴- تجزیه و تحلیل اشتباه

پست‌های تجزیه و تحلیل اشتباه شبیه به  پست”چه کاری را انجام ندهید”است، ولی بیشتر به خطایی که می‌تواند انجام شود اشاره می کند و به تجزیه و تحلیل آن می‌پردازد که اگر انجام شود یا نشود چه اتفاقی می‌افتد و اینکه این اشتباه چگونه عمل می‌کند و عواقب بد را ناشی می‌شود.

 

۱۵- افسانه‌های اشتباه

افسانه‌ها، تصورات غلط و پیش فرض‌های دروغین، عملاً در هر صنعتی وجود دارند و می‌توانند دست آویز مناسبی برای ارائه یک مقاله جالب و یک محتوای اینترنتی خوب باشند. در صورتی که بتوانید نادرست بودن این تصورات را اثبات کنید، به تعداد خواننده‌های آن برای خود و مقاله‌تان ارزش ایجاد خواهد شد.

 

  • ۹۸/۱۰/۱۹
  • ترجمه رسمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی